poniedziałek, 10 listopada 2014

Jakie płytki na podłogę?

Dlaczego lubię styl belgijski lub belgijsko-holenderski? Za jego prostotę, ponadczasowość, za to że nie goni za tym co modne oraz przede wszystkim za jego naturalność zarówno w kolorach jak i materiałach.

Dlatego chciałabym zwrócić Waszą uwagę na kamień. To co w nim kocham to niejednolita faktura i matowe wykończenie. Przyznam, że nie lubię płytek mocno błyszczących. Nawet trochę błyszczących nie lubię:(

Słyszę czasami, że kamień na podłodze jest zimny. Trudno polemizować z osobistymi odczuciami, ale mi osobiście kamień daje poczucie przytulności i domowości. Kojarzy mi się z takimi domami w jakich chciałabym mieszkać. Tradycyjnymi, trochę wiejskimi :)

Kamień zapewne bardziej pasuje do domu niż do bloku, chociaż gdybym chciała położyć cokolwiek innego niż drewno w kuchni albo przedpokoju w bloku to właśnie wybór padłbym na kamień. Ale położyłam wszędzie drewno więc nie pokażę na własnym przykładzie, że świetnie by wyglądało ;)

Właściwie w mojej ulubionej stylistyce wchodzą w grę dwa kolory: szary i beżowy (nic dziwnego) ;) Natomiast każdy z nich występuje w dziesiątkach odcieni i rozmiarów, co pozwala osiągnąć bardzo różne efekty końcowe.

Jeżeli chodzi o kamień szary to w Belgii i Holandii króluje blue stone. Baaaaaardzo mi się podoba, obowiązkowo z jasną fugą (właściwie to jest to chyba cement). 

Zobaczcie jak różne i jak ciekawe rezultaty można osiągnąć w zależności od wielkości płytek i sposobu ich ułożenia.


[1, 2, 3]




[1, 2]


[1, 2]


[1, 2]


[1, 2, 3]


 W kolorze beżowym wydaje się, że podłoga wygląda cieplej. Ja dla siebie pewnie wybrałabym właśnie beżowe płytki. Poniżej różne kamienie.



[1, 2]


[1, 2]



[1, 2]



A przy okazji mała ściągawka ze sposobu układania płytek:





Dużo więcej inspiracji na kamienną podłogę tu: www.pinterest.com/lostintimepl/b-e-l-g-i-a-n-f-l-o-o-r


Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, że korzystacie aktywnie z długiego weekendu :)


11 komentarzy:

  1. też jestem fanką szarego kamienia. na razie mam go tylko w przedpokoju - szary trawertyn http://poprawiona.blogspot.com/2014/08/przedpokoj-przed-i-w-trakcie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna metamorfoza, chociaż na zdjęciach kamień wygląda jak beżowy :)

      Usuń
  2. na prawdę fajnie to wygląda :) mało w Polsce takich wnętrz :)
    analiza

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamien to piekny material. W warunkach polskich malo popularny ze wzgledu na klimat, ale w dobie ogrzewania podlogowego moze stac sie bardziej popularny.

    OdpowiedzUsuń
  4. ten szary kamień piękny, a jak z czyszczeniem?

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny ten schemat układania! A kamień we wnętrzach od razu przywodzi mi na myśl cudowne wakacje we Francji... Fajnie byłoby mieć tak na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie się podobają takie rozwiązania w szachownicę http://viverto.pl/arkesia_grys___grafit_mozaika_mix___poler_30x30_grafitowy,18,4894.html co o tym myślisz? i pytanie, gdzie się kupuje taką podwieszaną półeczkę na świece? piękna jest i marzy mi się taka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie jestezukam inspiracji












    Bardzio mi się podobają zamieszczone zdjęcia.Czy w Polsce sa takie domy?Jestem na etapie poszukiwania inspiracji do mojego nowego domu. Salon połączony z kuchnią i przespokojem to około 75 m.Naprawdę cięzko mi podjąc decyzję.




    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie jestezukam inspiracji












    Bardzio mi się podobają zamieszczone zdjęcia.Czy w Polsce sa takie domy?Jestem na etapie poszukiwania inspiracji do mojego nowego domu. Salon połączony z kuchnią i przespokojem to około 75 m.Naprawdę cięzko mi podjąc decyzję.




    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy artykuł. Wybór płytek to spore wyzwanie szczególnie, że w sklepach internetowych takich jak https://podlogi24.net/ jest ogromny wybór różnych modeli i wzorów.

    OdpowiedzUsuń
  10. W Europie Środkowej i Wschodniej dominuje styl nowoczesny dlatego u nas większość osób woli płytki z połyskiem - szare, białe czy czarne. Natomiast na zachodzie (Francja), USA czy Kanada oraz region Morza Śródziemnego częściej można spotkać styl rystykalny gdzie bardzo popularny jest zwłaszcza trawertyn. Ja też nie zgadzam się, że kamień jest zimy. Kamień się nagrzewa i przyjmuje temperaturę otoczenia. Zwłaszcza trawertyn nadaje śródziemnomorski klimat gdzie jego ciepłe kolory nadają przytulności i sprawiają, że w domu możemy poczuć się jak na wakacjach we Włoszech.

    OdpowiedzUsuń